We kennen het allemaal nog. Op een gegeven moment is het niet leuk meer om naar school te gaan. Ook de leerlingen van deze klas komen sloffend binnen. Ze vinden de lessen saai en de heel meester oud. Ook al is hij pas 41. De meester probeert de groep te overtuigen dat het vandaag echt wel leuk gaat worden. Hij krijgt pas de aandacht als hij vertelt dat de klas mee mag doen met een experiment. Een nieuwe manier van lesgeven. Op dat moment komt de Virtual Reality juf binnen. Een zeer excentriek typje die iedereen in de klas een Virtual Realitybril geeft en ze de meest gave avonturen laat beleven in de geschiedenis. De leerlingen vonden het korte tripje ontzettend gaaf en willen graag meer. De les is maar net begonnen en de leerlingen zijn net de geschiedenis ingedoken als het misgaat. Een knal, rook… en weg. De leerlingen zijn weg! Meester Henk denkt aan een grap en gaat naar ze op zoek. De VR-Juf heeft ondertussen contact met de helpdesk via haar nek-to-nek-voice apparaat.
Meester Henk probeert rustig te worden en de VR-Juf zoekt naar een oplossing.
Het is duidelijk de leerlingen zijn allemaal in een andere tijd terecht gekomen. Twee leerlingen zijn op een school in de jaren 50. De leerlingen in de klas zeggen in koor hun aap, noot, mies op terwijl de juf dirigeert. Ze houdt alles kort en strak en duidelijk. Ze komt erachter dat er twee bijzondere leerlingen in de klas zijn met een rare bril. De antwoorden van deze Aniek en Rob vindt ze maar niets en terwijl ze de leerlingen aan de oren trekkend in de hoek zet, zegt de klas de aap, noot en mies riedel weer op. Aniek en Rob komen er in de hoek achter dat ze nog steeds in de geschiedenis zijn als ze de brillen afzetten. Leuk hoor zo’n kijkje in de jaren 50, maar ze missen toch wel hun eigen klas. Maar hoe komen ze terug? Horen ze nu de meester schreeuwen? Lees het verhaal verder op de website.
In dit pakket:
- Meezingvideo’s
- Geïntegreerde muziekspeler in menu
- Tekst in Word en PDF
- Script vanaf 8 – 12 leerlingen (Kleiner script met 4 leerlingen een kleine dubbelrol bij 8 leerlingen)
- Script vanaf 10 – 19 leerlingen (Kleiner script met een aantal kleine dubbelrollen bij 10 leerlingen)
- Script vanaf 14 – 26 leerlingen (Minder tekst en dubbel rollen bij 14 leerlingen)
- Script vanaf 14 – 30 leerlingen (Iets meer rollen bij script met 14 – 26 leerlingen)
- Script vanaf 21 – 39 leerlingen (dubbelrollen bij 21 leerlingen)
- Script vanaf 25 – 43 leerlingen (dubbelrollen bij 25 leerlingen)
- En nog veel meer…